torsdag 25. september 2008

Pedagogiske grunnsyn

Denne veka har vi lært litt om ulike pedagogiske grunnsyn, og blogginnlegget denne veka skal handle om kor eg står med tanke på pedagogisk grunnsyn. Men kva er eigentleg eit pedagogisk grunnsyn? Eg har lært at det er ”dei ideane og oppfatningane som ligg i botn for dine pedagogiske handlingar”. Eg tykkjer det er vanskeleg å ta stilling til dette så tidleg, då eg føler eg ikkje har nok bakgrunn eller kunnskap om dette ennå. Foreløpig føler eg at eg er både einig og ueinig i fleire pedagogiske grunnsyn.

Dei psykologiske retningane eg har teke utgangspunkt i for å finna ut kor eg står er:

*Psykoanalysen
*Behaviorisme
*Humanistisk psykologi
*Økologisk eller systemperspektiv

Psykoanalysen - Eg er einig i det at underbevisstheita spelar ei stor rolle i ein persons psyke. Minner må ikkje fortrengjast, ein kan ta lærdom av dei. Eg er og einig i at årsakene til problem bør avdekkjast, slik at dei kan bearbeidast. Men psykoanalysen har lite rom for fri vilje, og altså eit heller pessimistisk menneskesyn. Dette er eg ikkje einig i.
Behaviorismen - Her blir det fokusert på det ytre, eg er einig i at det er viktig, men meiner og at ein ikkje bare kan gjere det. Ein må finne ein balanse mellom dei indre og usynlege kognitive prosessar, og den ytre observerbare åtferda. Eg er einig i at miljøet er med og formar mennesket, men til ein viss grad. I behaviorismen blir menneskesynet ofte vurdert som negativt, og det er ikkje eg einig i.
Humanistisk Psykologi – Eg trur dette er den psykologiske retninga som inneheld mest verdiar som eg er einig i. Den humanistiske psykologien har det humane, det menneskelege i sentrum. Retninga har eit positivt menneskesyn, og seier at mennesket er frå fødselen av godt, fritt og ansvarleg. Det er og viktig at det blir lagt vekt på menneskets grunnleggjande behov, og på positiv sjølvkjensle. Teorien er i stor grad framtidsorientert. Det blir ikkje lagt vekt på fortida, men det er fokus på framtidig handling. Eg tykkjer det er viktig å tenkje litt på fortida og.
Økologisk eller systemperspektiv - I denne teorien er kontekst svært sentralt, det vil seie at alt heng i hop med noko anna. Det blir og lagt vekt på at om ein del blir skada, kan det ramma heile systemet. Eg er til dels einig i dette. Dersom eit barn har problem i heimen sin, kan dette få konsekvensar på skulen, som igjen kan påverke relasjonar barnet har til andre menneske.

Så eg vil seie at mitt pedagogiske grunnsyn er ein god blanding av forskjellige retningar, og at det er under stadig utvikling.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Marie!
Måtte bare si at du har resonnert deg frem til synspunktet ditt på en veldig logisk og oversiktlig måte, og det var en veldig god redegjørelse for standpunktet ditt. Bra!

Anders sin pedagogikkblogg sa...

Du har kommet frem til gode ressonement, absolutt! Jeg får et sånt "kjærlig" stil inntrykk av av hvordan du presenterer det. Som lærer skal du ivareta omsorgen til elevene, og det tror jeg du kommer til å gjøre bra.

Steinar sa...

Ja, eg er heilt einig i konklusjonen din, ei blanding som stadig er i utvikling er eit godt utgangspunkt. Viss eg ber deg om å velje ei plattform som du identifiserer deg mest med, kva vil det vere og kvifor?