fredag 30. januar 2009

Konstruksjon og design



FIRST LEGO LEAGUE

Denne bloggen er skriven som ein logg og refleksjon over det prosjektet vi har holdt på med i veke 3 og 4. Eg går ikkje noko særleg inn på detaljar omkring FLL, så for dåke utanforståande kan det vere vanskeleg å forstå alt. På nettsida hjernekraft.org finn dåke ein del info om kva det dreiar seg om=)

Fredag 9. Januar møtte eg opp på praksis skulen. Vi var 11 studentar som hadde eit møte med rektoren på skulen, der vi fekk ei innføring i kva First Lego League eigentleg dreiar seg om. Vi fekk alle installert eit program på PC’ ane våre, som vi skulle bruke til å lage program til ”roboten” vår. I utgangspunktet var vi 11 studentar som skulle fordelast på 6 robotar, men så viste det seg at 4 av robotane var utdaterte. Det blei ein del omorganisering, og vi delte oss til slutt opp i to grupper. Det førte til at det blei litt endringar i heile opplegget, men alt i alt så gjekk det greitt. Etter møtet kunne vi setja i gong med bygginga. Nokre elevar som sjølve har vore med på Lego League kom og viste oss litt korleis ting skulle gjerast.

Måndag 12.1 og tysdag 13.1 møtte vi på skulen kl. 9. Vi hadde blitt einige på førehand om at alle skulle ha sett seg inn i reglane og oppdraga til Lego League i løpet av helga. Desse dagane gjekk med til bygging av roboten og utstyr til den. Det blei automatisk sånn at dei mest tekniske og datakyndige tok seg av den biten, medan vi andre begynte litt på dei oppgåvene. Eg brukte sjølv ein del tid på å setja meg inn i den ”formelle” delen av Lego League.

Onsdag 14.1 var ein dag vi byrja å kjenna litt på nervane. Konkurransen var rett rundt hjørna og vi byrja å få dårleg tid. Vi hadde fått programmert ein del på roboten og alt var nesten i boks, men så begynte ting å snu. Då måtte vi gjere ein del endringar i programma, og var ikkje akkurat heilt førebudde til konkurransen.

Torsdag 15.1 var den store dagen. Det verka som om det var veldig kjekt for dei elevane som var tilskodarar å få sjå på konkurransen. Dei verka minst like spente som oss andre. Det var ein god stemning i aulaen, dei hadde rigga til storskjerm som gjorde det lettare for tilskodarane å sjå robotane. Når konkurransen var over, satte vi oss ned og hadde eit møte angåande resten av prosjektet. Vi blei einige om å arbeida som ei stor gruppe, då det blei mest naturleg. Så delte vi oss opp i mindre grupper og fordelte resten av arbeidet med fagteksten og presentasjonen. I tillegg delte vi oss opp i tre nye grupper, der kvar gruppe fekk ansvar for å lage eit opplegg til undervisningsdagen 29.1. Eg blei med på gruppa som skulle lage eit opplegg for husbygging.

Fredag 16.1 jobba eg med ein del av fagteksten. Det gjekk ganske greitt, mi oppgåve var å skrive generelt om kva FFL er og korleis det føregår.

Måndag 19.1 jobba gruppa mi med å lage eit opplegg for husbygging i lego. Vi var fire stk. på gruppa, og skulle ha ansvar for ca 22 elevar om gongen. Vi bestemte oss for at elevane skulle få ganske frie tøylar når det gjaldt konstruksjon av husa, men vi satte grense for kor stort det kunne vere. Vi lagde ekstraoppgåver dersom det var elevar som blei kjapt ferdige med husa.
Tysdag 20.1. I dag samla vi oss alle saman (Sagvåg gjengen) for å flette saman det vi hadde skrive til ein presentasjon. Vi bestemte kven som skulle seie kva og korti.

Under presentasjonen vår torsdag 22.1 kunne ikkje eg vere tilstades pga. sjukdom.


Refleksjonar

I byggeprosessen vart det litt problem med at vi var så mange. Likevel gjekk det greitt, vi bare delte oss opp automatisk og gjorde forskjellige oppgåver som falt oss naturleg. Vi burde nok ha samarbeida litt meir og sett oss ned å fordelt oppgåver, og bytta på dei undervegs. Då hadde alle fått følelsen av at dei hadde delteke i alle prosessane.

Når det gjeld samarbeidet i gruppa så kunne nok det ha vore betre. No jobba vi ikkje i reine praksisgrupper, og det var jo litt nytt. Vi fann alltid løysingar, men hadde vi samarbeida betre kunne vi spart oss for mykje diskutering og vore meir effektive. Likevel følte eg at det vart betre litt lenger ut i prosjektet. Når vi arbeida med fagteksten, undervisningsopplegga og presentasjonen fungerte samarbeidet veldig bra.

Undervisningsopplegg 29.1.
Det var klart for siste dag med dette prosjektet. Vi som skulle ha husbygging møtte på skulen kl. 07.30, for å gjere klart dei siste førebuingane. Eg blei veldig overraska over kor fint dagen gjekk, elevane arbeidde konsentrert og hadde det kjekt. Det var arti å sjå at 6. og 7. klassingane var minst like engasjerte som 5. klassingane. Det var sjølvsagt episodar der ikkje alle var like opptekne av å gjere det dei skulle. Likevel blei eg overraska over å sjå at dei elevane vi hadde forventa at skulle bli litt problem med oppførte seg ganske bra.

1 kommentar:

Gry sa...

Grei beskrivelse av hva dere gjorde dag for dag i prosjektet.
Du sier at du ikke vil gå inn på hva FLL dreier seg om.
Jeg kunne likevel ha tenkt med en liten refleksjon omkring hva du mener om å bruke tid på FLL i grunnskolen. Hva lærer elevene ved å arbeide med FLL? Er det verd tida?

Du sier i refleksjonen din at: "Vi fann alltid løysingar, men hadde vi samarbeida betre kunne vi spart oss for mykje diskutering og vore meir effektive"
Hva kunne dere ha gjort annerledes, slik at samarbeidet hadde blitt bedre? Det er alltid en avveiing mellom diskusjoner og det å være effektiv. Hva tenker du om det?

Hva vil du si var hensikten/målet med opplegget deres i praksis? Synes du at dere nådde målet? Du sier: "Likevel blei eg overraska over å sjå at dei elevane vi hadde forventa at skulle bli litt problem med oppførte seg ganske bra." Dette er en interessant observasjon. Hvorfor skjedde ikke det dere forventet?

helt til slutt hadde det vært fint om du kunne reflektere litt over prosjektet "konstruksjon og desig" som helhet. Hva lærte du i dette prosjektet som du kan ta med deg videre i læreryrket?